četrtek, 24. maj 2012

Pesto iz čemaža

Kmalu zatem, ko iz zemlje pokukajo prvi zvončki, se prikaže tudi čemaž. Čemaža res ne moremo zamenjati za drugo rastlino, saj ima razpoznaven vonj po česnu. Pravijo pa, da naj bi bil celo bolj zdravilen od česna. Čemaž čisti krvi obtok, dihalne poti, kožo in spodbuja delovanje žlez, lahko zniža raven holesterola in povečano telesno temperaturo. Bogat je z vitaminom A in C, železom, magnezijem, manganom, najbolj pomembne pa so žveplove spojine, ki so razlog za čistilno učinkovanje čemaža, pomembno vlogo pa imajo tudi pri nastajanju encimov.

                                         

Ker je res vsestranski pa še nesramno dober, sem ga pripravila tako, da zdrži zelo dolgo časa, tudi do 2 leti - preizkušeno. Naredila sem čemažev pesto. Ker je čemaž že sam po sebi antiseptik, se shranjen v kozarcu in v olju na njem niti slučajno ne pojavi nobena plesen - skratka praktično je nepokvarljiv in zelo enostavno ga je narediti.

Svež čemaž sem oprala in ga v mešalniku sesekljala na zelo drobne koščke, tako da postane mazljiv. Prav tako sem v mešalniku na drobne koščke narezala parmezan. Dodala sem veliko dobrega oljčnega olja in pesto je gotov. Ja, tako enostavno je to. In res božansko. Sama ga najpogosteje pripravljam kot namaz za zajtrk, dodam ga v kakšen kremni namaz ali domačo skuto, včasih naredim iz njega njoke, dodajam ga v različne zelenjavne omake, skratka pustim domišljiji prosto pot, saj je res takega okusa, da paše praktično povsod.

Ko pesto shranim v steklene kozarčke, sem pozorna, da je nad pestom še vsaj pol centimetra oljčnega olja. Tako je ohranjanje okusa, vonja in vseh zdravilnih sestavin še bolj zagotovljeno, saj ne pride v stik z zrakom.

Mmmm, danes smo se že vsi crkljali z namazom iz čemaža, tudi sine ga je na moje presenečenje z velikim  užitkom popapal. Zraven sem naredila še na oljčnem olju popečen panir in sveže pečen in še topel kruhek.
Tako smo že navsezgodaj začeli z zdravim obrokom...

Povzetek sestavin in količin:

pribljižno 0,5 kg svežega čemaža
300 g Grana Padano permezana
oljčno olje po potrebi

Ni komentarjev:

Objavite komentar