torek, 29. maj 2012

Slastne, zdrave in energetsko polne krogljce za nosečke, doječe mamice, malčke in še koga

Prijateljica je rodila srčkanega fantiča. Želela sem ji nesti nekaj posebnega, takega, ki ji bo dalo moč in potešilo okus po sladkem - vsi vemo, da sladek okus pomirja. Skušala sem si predstavljati, kaj sem v porodnišnici najbolj pogrešala, hkrati pa sem želela narediti nekaj dobrega, zdravega in takega, ki vsebuje pomembne hranilne snovi za mamico, ki pridno doji svojega novorojenčka. Tako so nastale krogljice, ki so pravzaprav za vsakogar, še posebaj pa za nosečke, doječe mamice in malčke, saj vsebujejo veliko dobrih in zdravih hranilnih snovi.

V trgovini z zdravo prehrano sem kupila različne oreščke in suho sadje, vse seveda ekološko pridelano, saj sem vedela, da krogljic ne delam samo za novopečeno mamico, temveč tudi za še čisto drobnega in občutljivega otročička - oba pa potrebujeta seveda samo vse najboljše.

V svojem čudežnem strojčku (tako pravim mojemo sokovniku, ki ga uporabljam skoraj vsak dan, saj je res vsestranski: v njem so najprej nastajali sokovi sadja in zelenjave med mojo nosečnostjo, včasih sem svojo željo po sladkem potešila z domače narejenim sladoledom, sinetu pripravljam kašice in delam tudi zelo dobre domače testenine) sem zmlela vse oreščke, ki sem jih kupila (indijski in brazilski oreščki, makadamija, orehi), suho sadje (črne rozine, nežveplane marelice, dateljne) in nekaj grenke temne čokolade. Meni so v porodnišnici sicer svetovali, naj se čokolade izogibam, vendar vem, da temna čokolada vsebuje kar nekaj zdravju zelo dobrodošlih lastnosti, zato sem jo vseskozi uživala, v seveda zmernih količinah. 

Suhe marelice, rozine in datlji nas bodo založili z obilo energije, saj so bogati z naravnimi sladkorji, ki v kombinaciji s kalijem, fosforjem, vitamini B-kompleksa in železom, dobro vplivajo na imunski sistem in kri. Ker so novopečene mamice po porodu zelo utrujene, jim bo dodatna energija prišla zelo prav, prav tako pa njihova kri potrebuje dodatne vire železa, da bo mamica lahko še naprej, tudi izven trebuščka, hranila svojega otročka. Oreščki so bogat vir maščob, nenasičenih maščobnih kislin, vitaminov in mineralov. Slastna čokolada vsebuje veliko antioksidantov, ki naše telo ščitijo pred poškodbami, ki jih povzročajo prosti radikali. Čokolada spodbuja proizvodnjo endorfinov, ki ugodno vplivajo na dobro počutje, vsebuje pa tudi serotonin, ki deluje kot antidepresiv. Tudi to novopečena mamica včasih zelo potrebuje. 

Na koncu sem vsem zmletim dobrotam dodala stopljen ghee (prečiščeno maslo), ki je vseskupaj fino povezal in dodal še kar nekaj zdravilnih lastnosti. Ghee prav tako vsebuje številne antioksidante in omogoča boljši izkoristek vseh dobrih hranilnih snovi oreščkov, suhega sadja in čokolade.

Celotno maso sem z rokami dobro pregnetla, oblikovala v majhne krogljice in jih povaljala v na lističe narezanih in zdobljenih mandljih, za lepši izgled. 

Mamica je bila zdrave dobrote zelo vesela, prav tako pa mali sonček, ki bo preko maminega mleka dobil polno koristnih snovi za njegovo rast in razvoj.

Slastne in zdrave...

Povzetek sestavin in količine:

indijski in brazilski oreščki, makadamija in orehi, vsakega po 3 pesti
rozine, suhe marelica in datlji, vsakega po eno veliko pest
3 tablice grenke temne čokolade
ghee po potrebi, da se masa fino poveže
na liste narezani mandlji za okras

1 komentar:

  1. Mamici so te kroglice takooooo teknile!! še oči je eno ukradel:) pa še zavite so bile v bonbončke, da sva bila z Erikom čisto zadovoljna:) Hvala prijateljici Urši:)

    OdgovoriIzbriši